zondag 29 april 2007

From Africa with love



Hangplanten in potten maken de tuin af. Vorig jaar hadden we blauwe Lobelia's en donkerroze Petunia's. Dit jaar wilde ik wat anders en zo liep ik tegen de Diascia aan. Ook hangend, en zoals de dame op de markt me verzekerde, eenjarig net als de Lobelia. Dus nam ik er drie mee (voor vijf euro). Nader onderzoek wijst uit dat de Diascia een Zuid-Afrikaanse tere maar bijzonder langbloeiende *vaste* plant is. Hij deed me al denken aan een plantje dat ik vorig jaar op de Noordermarkt had veroverd, en die het hartstikke leuk deed (gezellig nonchalant kruipend) maar vervolgens verdween toen het winter werd en niet meer is bovengekomen. Alleen de naam Diascia heb ik toen niet geregistreerd, wel iets in de trant van 'Sir Louis'. Op de website 'Neerlandstuin' staan een aantal smaken, echter geen 'Sir Louis'.. Wel een 'Rupert Lambert' maar dat doet geen bellen rinkelen. Mijn huidige Diascia heet 'Antique Rose' en hangt lekker vanuit de pot. Hopen dat ze zo de winter wel overleeft.

Geen opmerkingen: